GOD JUL TILL ER ALLA:

Julmorgonen är över och n julfrukost med risgrynsgröt och "köpt" julskinka är överstökad,juldoppet(kan det misslyckas?) står på spisen och puttrar.CD-playern är på och i ligger en julskiva som familjen Gemrud/Dahlin skickat som julkort till oss med många finfina julstämningssånger.Julia har åkt och håkan slaggar lite lugnt i soffhörnan och jag ägnar en tanke till alla som inte får en så god jul.Och till alla som saknas hos oss här på jorden.
Tunga tankar kan tyckas,men min innerliga julönskan så här års är:

Låt ingen få sitta ensam och övergiven när julafton går mot natt.Låt inga barn behöva se sina föräldrar fulla.Låt inga barn behöva få se misshandel i alkoholens tecken denna så "självklara" julfridsnatt.Låt ingen bli uttsatt för misshandel,.Låt det inte finnas nån hemlös,hungrig ute i vårt samhälle ej heller på vår jord.
Låt alla komma hem lyckligt från julfirandet.

Och till sist en tanke till er som lämnat denna värd....Jag tänder ett ljus för er i kväll och tänker med vemod och saknad att jag kanske inte uppskattade allt ni gjort för mig,men  min saknad gör ont ,Och nu önskar jag inget hellre än att ni fanns här vid min sida ikväll.
Tillsist blev jag så oerhört glad för min dotters skull och hoppas den lillapälsen får samma julklapp av den gråhåriga tomten.All heder till han.

Kommentarer
Postat av: ullrika

hörde om den där klappiga kramen. blev också väldigt glad! sent ska klanten vakna, och bättre sent än inte alls?!



bamsejulig krams!

2008-12-27 @ 00:33:23
URL: http://akirllu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0