Älsklingen Elsa.

Idag var en märkvärdigt bra dag för Oskar,han skulle få besök av älsklingen Elsa den sötaste lilla boxerflicka jag och killen vet.När jag säger "nu kommer Elsa snart" så blir han helt konfys och springer runt och kollar alla fönster sen kommer han och stirrbligar på mig och lägger huvudet på sned som om han faktiskt undrar "när kommer hon då?".Jodå hon kom och med hennes urtrevliga matte Agneta,vi gick en lång runda i skogen sen fikade vi och dom åkte hem för Agneta skulle jobba kvällen,ja dom hade ju åkt hem ändå även om inte elsamatten skulle jobbat.Efter det blev Oskar flörtkula lite trött och la sig till ro på mattan,men hans matte var på hugget och efter ett msn med lillpäls så fick jag åka till bys för att handla in middag och under tiden jag skriver detta så anmäler mellanpäls att dom gärna vill ha middag också,ja vad gör man då ,jo fixar till så det räcker åt alla.
Jag ska kanske erkänna att jag var ute och stal granris i skogen borta vid båt-ingrid,för att binda en girlang att fästa på trappräcket och sätta en elslinga i.Det blev ganska bra faktiskt.När det var klart så var det middagsbestyren som stod på tur en fläskstek med pot,sås ,brysselkål,rödkål och champignoner en helt delikat måltid blev det och med helt delikata människor vid bordetHåkan,lillpäls-julia,mellanpäls-maddae och nisse som varit på ikea och med sig hade en liten överraskelse till mamman  flingsalt i olika smaker helt perfekt present för en som är beroende av salt.
Nu har lillpäls åkt och nisseo made åkte före henne så huset Furulund innehåller endast Pamela ,Håkan och Oskar som alldeles strax ska natta in sig i sin mjuka goa säng,för i morgon är en annan dag med nya möjligheter och vi startar upp med att lägga spår med maria och rosso i österööskogen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0