allt ska hinnas med.

stående är tobiasJupp! igår startade julbestyren med att denna mormor tillsammans med dotter Sofie och barnbarnen Meja och Tira bakade lussebullar.Det flöt på ganska bra och hann lunchas mitti bullbakeriet.Men lilla Tira ramlade av stolen två gånger,den sista mitt framför mormor,och det såg riktigt läskigt ut.....Pannan rakt ner i köksgolvet så det såg ut som om hon spräckte skallen och det lät så också,men av vurpan blev det bara en fläskläpp och ett stort antal tårar.Sofie-mamman tyckte att mormoder var väl dramatisk,men det SÅG illa ut.
Resterande bilder får representera alla händelser som ska ske fram till 2 januari 2009.Först kommer att min högt älskade Håkan fyller femtio år den 10 december,och ännu har han/vi inte bestämt hur den dagen ska vara,om alla ska komma  eller om det ska delas upp eller om bara alla våra barn ska få tillträde till furulud den stora dagen för att fixa en hejdundrandes fest till sommaren ute i det fria ,varma sommarvädret (det känns för mig som ett lockande förslag,då jag tror  eller vet att det kommer bli trångt i stugan på onsdag om alla  ramlar in på samma gång).

Ja, hur det än kommer att bli så är det mycket som ska fixas och  pamelas förlamnings-stress har redan infunnit sig(jag blir alltid hälften så snabb om jag blir stressad,säkert ett sätt för min kropp att aldrig bli övertaggad)

Redan dagen därpå fyller Håkans son 30 år och det är den dagen det är ett år sen min älskade,saknade mamma dog ,Det kommer nog att hålla mitt hjärta ont och ömt.Det ska inte kalajsas den dagen i fridbi-hemmet utan kalas-dag blir lördagen 13 dec.Skön att komma på kalas och få äta och dricka i trevliga människors sällskap(oskar får stanna hemma eller vara på dagis,annars blir det nog stökigt med hundarna).
Sen ska ju julklappar inhandlas till alla barn och barnbarn,inte för att det blir några massor men det ska erkännas att det är barnen som vill att vi inte ska köpa tillvarandra utan bara till barnbarn MEN det gick inte jag med på(förtusan jag vill att det ska vara något som är som det alltid varit)så julklappar blir det därmed bastu!
Nu har julirritationerna dalat ut och som vanligt blev det hitler-sofie somvann,så julafton ser ut så här för Håkan-Pamela-familjen......JULFRUKOST MED HÅKAN OCH PAMELA SAMT OSKAR INMUNDIGAS PÅ FURULUND,SAMMA DELTAGARE DOPPAR I GRYTAN PÅ FURULUND,HÅKAN OCH HANS BARN OCH BARNBARN ÄTER JULBORD OCH DELAR KLAPPAR HÄR HEMMA MEDAN JAG OCH OSKAR ÅKER TILL SOFIE OCH ROLAND FÖR ATT TILLSAMMANS MED DOM,BARNEN ,MADDE OCH LILLPÄLSEN ÄTA OCH JULKLAPPA DÄR,VI HAR PÅ BÅDA STÄLLENA ÄVEN EN JULKLAPPSLEK ATT UTFÖRA PER RITUALIA.Innan julmiddagen så åker jag till kyrkogårdarna i derome(mammas,mormor och morfars)och sätter ett ljus och önskar en god jul,och till djurkyrkogården i vare(till oskar 1  ,penny,linda,,och zunes).
Efter julfirandet hos gemrudarna så åker jag hem och då spelar vi julklappsleken här med håkans familj,sen är de natten för alla stressade själar.
JULDAG ÄR HELIG DAG INGA BESÖK;BARA MYSSKÖN VILA:
ANNANDAG:Alla barn på middag här på FURULUND.
Så har vi då MADELENE DAHLIN som fyller 28 år på NYÅRSDAGEN ,lilla monchichin har blivit stora vackra maddah.
Nähä,Madde nu menade jag inte att du är STOR,för det är du verkligen inte mn du är större än när du tittade ut den 1 januari 1981.
Som synes en helt galet stressad månad.

Kommentarer
Postat av: maddah

Åh så underbart glad jag blir över att ni(sofie) har enats om julen.

Tråkigt att ni inte har middagen på juldagen då jag e ledig utan på annandagen så jag jobbar, jobbar iof till 17:30 så jag kanske hinner med middagen endå.

Var inte min idé att skippa julklappar utan fick strida för min sak att inte enbart barnbarn skulle få klapp, jag har ju också varit snäll i år=)

Krma älskade mamsen

2008-12-04 @ 11:29:39
Postat av: Julia

Hahahaha, oj vad det är sant att du blir hälften så snabb när du är stressad=)



Så skönt att julafton är bokad, det kommer att bli bamsemmysigt tror jag=)



Och Madde, precis som Niklas Strömstedt, var ju faktiskt liten när hon föddes=)



Kramar!!

2008-12-04 @ 12:32:08
URL: http://jultis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0