Vem kan älska, ja vad heter gubben i regeringsställning?

Nu har jag varit arbetslös i åtta veckor , och under den tiden inte fått en spänn av min A-kassa pga som dom säger att min arbetsgivare inte fyllt i arbetsgivarintyget korrekt, men jag undrar ju lite . Jag har betalt regelbundet samma summa varje månad ochHAR arbetat fulla månader utom i dec 07 och jan 08 då jag var alltför lessen efter mammas plötsliga död,att min fd arbetsgivare inte har fyllt i blanketten som han skulle , ska jag bli lidande då?
Jag för en livlig mailväxling med facket  , för per telefon är det ju omöjligt att få fatt i rätt person (man blir ju kopplad hej vilt till vem som i hela sweden),Idag fick jag ett mejl att dom fått mitt arbetsgivarintyg och hade scannat in det , menjag undrar naturligtvis  endast över det intressanta OM och NÄR pamsan får sina pengar,men det får man inte veta.

Och så till nästa bekymmer.....
Jag har dom senaste åren haft ett sjukbidrag till25% som beror på en mage som inte och aldrig kommer att bli bra mer.MEN  så ska ju detta onda uppdateras hos försäkringskassa och därmed ett nytt läkarbesök för ett intyg att min mage ÄR lika sjuk som den varit senaste åren. Sagt och gjort , knallade iväg till dr Nordblad(den lille gubben som jag varit hos sen fyra år tillbaks och som borde känna till mina bekymmer) och han skrev ett nytt läkarutlåtande som skickades till försäkringskassan,och allt var frid och fröjd.......TRODDE jagFick ett telefonsamtal från någon på försäkringskassan som på stod att hon var min personliga kontakt på det stället,JAHA så bra då att ha en egen människa på det verket , men förstod snart att det där var en vilseledande uppgift, hon var deras DERAS personliga kontakt inget annat.
Och denna person påtalade att jag skulle få ett brev från dem som talade om att jag inte får något 25% -igt sjukbidrag FÖR och hör nu upp!!!! Dom har en egen liten trollkarl EN som vet ALLT om ALLAS sjukdommar  UTAN att ens ha pratat med vederbörande eller ens sett personen i fråga, Och som utifrån inget alls kunna bedömma om jag du eller vem som har den sjukdom du fått diagnosicerad och blivit medicinerad för i åratal.
ÄR det inte fantastiskt????
Vi svenskar i detta land under en regering som tycks ogilla oss (då dom vill svälta ut dem som inte är höginkomsttagare eller ärvtligt belastade med oanade penningsummor)
GUD vad billigt det kommer att bli när alla vi ca:9 millioner människor kan ha samma SPÖKDOKTOR som man inte ens behöver träffa.
Vad ska då vår regering göra av alla sparade kulor ? Det är en annan fråga som jag kanske återkommer till.

Kommentarer
Postat av: Kattis

De som beslutat de nya reglerna f FKassan behöver inte oroa sig. De har sitt på det torra; med höga inkomster och privat sjukvård! ( Med full LÖN under ev sjukdom!)Vårt samhälle blir alltmer ett klass-samhälle; liknande USA. Oroande utveckling; så bort med denna regering!

Tycker Kattis

2008-08-08 @ 15:17:26
Postat av: ullrika

om samma resonemang ska gälla: bort med fackpampar som skor sig på de anslutnas avgifter.



ang f-kassan: du kan alltid överklaga deras beslut. om du har rätt har du alla chanser att vinna en sån strid.



lycka till!

2008-08-17 @ 21:58:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0