Svetten rinner

Nu var det ett tag sen jag bloggade, men här kommer ett sammandrag om läget på Furulund.
I helgen utsatte jag mig själv för ovanligt stor nervpåfrestning. Hade anmält mig och Oskar till första lydnadstävlingen med det yrvädret, ja, man får skylla sig själv  har tyvärr ingen att lägga skulden på. Ilördags var det dags och platsen var Oskarsström , Ingrid ,hon som tränar oss man kan kalla henne vår egen PT ,hon var ochså med .
Var faktiskt inte helt förstörd i nerverna under dagen men när det blev dags att åka gungade det ordentligt i magen ,ja nästan i huvud med så jag kände mig lite yr och konstig.Nu har ju Oskar gått stadigt framåt och i mitt tycke iallafall "nästan " färdig för att debutera.
Jag drog nr 20 och var helt tillfreds med det,och platsliggningen gick JÄTTEBRA (om man undantar att JAG lyckades stirra upp honom innan vi fick order om att sätta upp hundarna), sen var det ganska så lång väntan innan det var vår tur eller otur (beror på hur man ser det). Alla hundar var ju nästan nybörjare och gick väl hyggligt bra en del gick väldigt bra OCH så var det vår tur,jag kände nästan genast att oskars intresse befann sig defenetivt inte hos mig, han föll i lööööv i tävlingsledaren en söt liten flicka som verkligen försökte nonchalera min romeomen inte lyckades .
Linförigheten den var under all kritik men 6 poäng blev det,glömde det var ju tandvisnig först och herregud vilken tålig domare, sen börjades det showa läggande under gång var det bara jag som utförde i min ensamhet medan Oskar fjantade runt den söta flickan PHU!!!, inkallningen var klockren  en 10:a, så var det ställande under gång som jag också fick utföra själv utan Donjuan som var fullt upptagen med sin ögonsten , MEN döm om min förvåning när han klockrent tog apporten ,höll den och släppte på kommando 10:a även där, hopp över hinder 8,5 poäng för att han även där försökte sätta in en stöt på flickstackarn avslutningsvis fick vi 9 poäng för helheten och den passande lilla komentaren , GLAD BUSE!!
Ja , han är en glad buse och gangster men han är min allra bästa vän och jag tror att när saker och ting faller på plats för den killen så blir han en kanonhund , det är han redan för mig men det skulle vara trevligt om alla tyckte detför det är han värd.
Han vill alltid vara tillags men ibland vill han för mycket och då blir han bla en vild men charmig buse!
VI KOMMER IGEN, HAR ANMÄLT OSS TILL HALMSTAD NÄSTA GÅNG,ingen kan säga annat än att vi är obotliga opptimister vi jag och min älskade hund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0