NU DRAR JAG IGÅNG!!

Här kommer uppdatering nummero två idag ,var ju ett tagsen jag delgav er min vardag .
Hastade upp i ottan,kl 06,00 ramlade jag över sängkanten och snubblade halvblind ner i köket och famlade efter kaffet, som Håkan så snällt satt på innan han gav sig iväg (det var ju ett tag sen jag hade tidiga morgonvaner).
Det tog väl ca en timma innan jag hade vaknat till liv och åt frukost(jätteviktigt för Pamsan) och skutt in i duchen,snabbt gick det momentet ,åkte till stan 1/2 8 ,först till min blomsterleverantör(flott det lät) ,han hade inte några snittblommor innan torsdag så jag beställde ett gäng till dess, sen iväg till bygg och inredning för att köpa deras släpkärra med tak,sen ut på detektivjobb för att hitta papperscentralen ,körde väl fem gånger runt,runt utan att hitta till sist parkerade jag och gick in i närmsta dörr och frågade var det låg ,Jomen det låg i det hus jag misstänkt . damen där sa att det ligger runt hörnet och på min fråga om det står Papperscentralen utanpå så sa hon - att det gör det!NONO, det stog kontorsleverantören ,-inte konstigt att jag inte hitta , men väl där inköptes en splash ny digital våg (tänk om jag aldrig får använda den,(den var dyr!!).
Nästa anhalt var Cheepy och Harald Nyborg där det inhandlades torgbord och bockar samt lite " sånt som behövs" sen iväg till Olsegården för köp av grönsaker m.m.Vid detta laget var jag svettig , hungrig och tyckte synd om Oskar som ju varit mitt sällskap på resan, så vi åkte bara till Håkan och Handlade oss mat till lunchen sen ÄNTLIGEN hem igen.
Men där var långtifrån dagen över .
Jag åt ihopa med hunden och sen kokade jag björnbärssylt och rensade kantarellerna vi plockade igår (ja, som vanligt var det ju mina som skulle rensas Håkan är ju så präktig och rensar i skogen han),plockade lite blommor här hemma och buntade ochlite rosmarin ,mynta och timjan,.
Lagade kalopps till middag och packade med allt som jag ska ha med i morgon . Glömde att jag var och plockade 45kg äpplen också och beställde ägg som jag ska hämta imorgon.
DET HÄR SKA BLI SPÄNNANDE hoppas bara att det inte regnar för mycket i morgon för då blir det inte kuligt hann inte köpa någn parasoll.
Även Håkan fick lite extra arbete när han kom hem , torgbordet var typ 1,3 m brett och det vill inte jag ha ,(jag når ine över) så han fick plocka fram cirklen och cirkla väck en bit , SEN satte vi oss och fika och jag kände hur tröttheten börja krypa på mig så med mina sista krafter idag lägger jag tassarna på tangentbordet och bloggaren stund .
MEN nu bloggar jag ur och stapplar liksom i morse in i sängen och trynar ner mig jämte Oskar ,Håkan kommer senare (det är ju sport ALLTID nu)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0