inköpsrunda

Yes, nu har jag börjat reka lite angående mina försäljningsplaner och inöpsplaner ,började lite smått igår med att kolla in göingagårdens fruktodlingar .
Hade varit barnvakt hos Sofie och var på väg till hundklubben när jag kom på att på vägen dit så ligger äppelodlingen , åkte in där men det var riktigt ödsligt inte en levandes själ ,OH shit vad många äpplen där fanns och eftersom ingen fanns att fråga så kom den lille tjuven i mig fram, jag pallade en kasse äpplen av alla de sorter.JAJA jag ska betala dom sen om jag hittar ägaren till dom.
Har fixat ägg från frigående höns och närproducerad honung.
Nu ska jag BARA ordna ett bord till torget och en våg samt lite grönsaker men det fixar jag på måndag, ojdå jag måste ha en släpkärra med ,men den är nästan fixad av en kompis till Sofie.
Idag har jag köpt in lite nödvändigheter som kassar och plastpåsar om jag skulle få sålt något så är det ju käckt att kunna packetera dom.
På hemvägen blev jag toksugen på kräftor ,så det blev en sväng om fiskexporten och då slank det med lite rödspättor också .
Jag fick ett fantastiskt brev idag från facket om att dom nu beslutat att jag är berättigad till dagersättning (det visste jag väl) och lissen nu det FANTASTISKA kom i slutklämmen på brevet där dom talade om att dom använder förenklad delgivning och den innebär att jag om ett par dagar kommer att få ett brev där det står att jag fått detta brev idag!!!! VA, Helt underbart onödigt .Vad sysslar dom med?
Nu känns det som att jag beskriver dagen baklänges för jag blev väckt av min Äldsta dotter idag ,hon undrade om jag bjöd på lunch åt henne ,två småtroll,Helen och lilltrollet ted, ja, det gjorde jag förståss
Var rädda om er därute ni är värda mer än ni tror.


Kommentarer
Postat av: Helena

Vad roligt att du kommer igång! När blir första torgdagen? Måste ju komma o hälsa på!

2008-08-15 @ 20:43:18
URL: http://coke.zoomin.se
Postat av: richard gere

Jadu, jag var och rekade på håstens torg idag och int fanns et många stånd inte ,men,men jag hade tänkt börja på Tisdag och du är underbart välkommen till mig och mitt stånd lilla helenagumman . FF

2008-08-15 @ 21:19:17
URL: http://mullenuff.blogg.se/
Postat av: Julia

Så underbart mamsen, blir riktigt inspirerad när jag läser detta=) Det kommer att gå skitabra, jag tror att jag slutar tidigt på tisdag så jag kommer gärna och hjälper till med alla dina kunder!!



Älskar dig!!

2008-08-16 @ 00:09:12
URL: http://jultis.blogg.se/
Postat av: richard gere

Ja , du ÄR välkommen ,och du kan få ordna kön fram till mig.

2008-08-16 @ 07:25:23
URL: http://mullenuff.blogg.se/
Postat av: maddah

Åh så gla jag blir när jag läser att du börjar komma i ordning och det som gör mig gladast är att du låter så lycklig. hoppas det går finfint på tisdag, kan ej hälsa på då jag har heldagstjänstegöring i ullared:(

2008-08-16 @ 11:41:10
Postat av: Helena

Jag råkar ju behövas på dårhuset i den stora gula betongklumpen i Ullared imorgon tisdag men jag kommer när det faller sig bättre nästa gång ;)

2008-08-18 @ 22:03:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0