höstkänningar

Idag är det den 5 Augusti och riktigt höstligt utanför mitt fönster, jag får lite smått ont i magtrakten när det går upp för mig att nu ÄR snart sommaren slut på riktigt. Kan det vara så att det är en analkande höstdepp som tränger på?
Då får man väl mota olle i grind då och försöka komma på allt som faktiskt är bäst med hösten, som att man inte behöver stressa upp i ottan för att inte missa något av den fina sommardagen,eller att få kura ihop i soffan med en kopp kaffe ochhjärtevännerna Håkan ochOskar,tända många ljus och tränga bort mörkret med, alla tv-serier som haft sommaruppehåll kommer tillbaks som gamla goda vänner, höstgräva och planera nya land till våren(som man får stressa med då),ta upp lökar och vinterförvara, plocka in alla krukor och redskap i boden och till sist(när det gäller trädgården) natta alla underbara växter som glatt mig hela sommaren.
Det är inte heller tråkigt att frächa upp höstgarderoben och det går ganska lätt med postorder och över nätet,bara att sitta hemma och studera alla fina kläder som finns ,sen att dom inte passar så bra på just min kropp är  ett senare bekymmer.Det är också helt okej att tända första brasan i vedspisen och kura ihop sig i skymningen och bara lyssna till spraket i spisen.
En god sak är att laga riktigt goda och robusta grytor och husmanskost,soppor ochen och annan kanelbulle när regnet smattrar där ute och det är extra skönt att ha tak över huvudet.
Ja, visst! Har jag det bra och visst är hösten fin MEN vintern är riktigt tråkig fast efter den blir det ju bara kul igen .
Jag ska nog lyckas ta mig igenom denna höst och vinter som ligger framför mig och tillockmed kanske övervintra väl och snart är det vår igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0