gravstenen

Och i dag blev det äntligen av att jag tog mod till mig och bad mina barn bistå mig i valet av gravsten till dig min älskade , saknade mamma.
Det har inte varit så lätt att inse den bistra sanningen att du aldrig kommer tillbaks till oss(men vi kommer såsmåningom till dig).
Jag saknar dig varje vaken minut och hoppas på ett "livstecken" från din sida , ja jag tror på ett liv efter döden och DET står jag för, annars skulle det bli alldeles för trist att leva här på jorden en herrans massa år med både bekymmer och andra vedermödorom inte det fanns någon fortsättning och kanske förklaring till alla frågor som dyker upp och som ingen har svar på här.
Det klart mamma att du ska ha en fin gravsten, vi har valt med omsorg och kärlek och hoppas och tror att du tycker om den, fast vi har inte sagt till Uffe , men du vet ju hur stressad den mannen är.      Jag har pratat innan med honom om detta och då "tror" jag att jag fick fullmakt att styra upp detta själv.
Nu känns det bra att vi kommit så långt att vi fixat en fin sten åt dig ,du fick en ängel på stenen för det ville flickorna dahlin ,du var deras ängel här på jorden och du fortsätter att vara det for ever,ja din engelska kanske inte var så god men det betyder för alltid,sen ville jag at
t det skulle sitta två små sparvar i brons på stenen för att du alltid ville vara fri som fågeln INTE inburad .MAMMA om du ser och hör oss vi kommer alltid att minnas dig med ett leende och en tår i ögonvrån.PS: dom hade inga prickiga gravstenar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0