GRAIMTOON

Idag var första dan på jobbet,MITT eget JOBB.
Lite skakig i benen var jag nog inför det fakta att nu får jag klara allt själv ,men så här var första dagen i egen regi.
Upp kl fem åt snabbaste frukosten ,macka och kaffe, duch , påklädnig ,smink,checka komihåglistan, åka till hönsen hämta ägg,lämna av Oskar-boxer på dagis ,och på väg till stan med mitt försäljningslass som innehöll orkideer,höstglöd,ett moderat antal grönsaker,varav jag odlat en del själv,hemmakokt och plockad björnbärssylt,ägg,sv.äpplen buketter och massor av förväntan om hur detta skulle gå.
Det gick fort att få ordning på grejerna,och så stog jag där och det tog inte så lång tid innan första kunden dök upp, en liten farbror som säkert var ganska så ensam ,(jag tror det för han kom tillbaka fyra gånger under dagen och köpte ,pratade om än väldigt lågt och jag hör inte så bra) .Sista gången han var där var strax innan stängning och JUlia hade kommit för att hjälpa och sällskapa sin mamma. Det var tur inte julia hörde vad han sa förlåt men jag blev så full i skratt att jag knappt kunde svara honom när han frågade var jag kom ifrån och jag sa SIBBARP då undrade han om det låg nära "GRAJMTOON" (GRIMMETON) FÖRLÅT;FÖRLÅT, men det var faktiskt roligt men kunde blivit ohyggligt pinsamt om julia hört det också.
Iövrigt var det väldigt roligt ,det kom många kunder som jag haft på varbergs torg under dom år jag arbetat där och dom var äkta glada när dom hittade mig igen (sånt värmer).
Och jättekul när jag helt "plötsligt" kom på att kassan var MIN nu fantastiskt att få räkna sin egen kassa och förstå att det finns pengar för nästa torgdags inöp.
Kanon att få sätta sig och planera inköpen över en stektsill middag med älsklingen(men där är ju så SÅÅÅÅ mycket ben i den fisken ,haha)Sammantaget var det en BRA start och nästan alla mina barn var och kollade in debuten och jag tror jag såg lite stolthet i deras ögon.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0